Hallbergs Guld

KUNDSERVICE

KÖPVILLKOR

Sortimentet

Sortimentet i Hallbergs Gulds webbshop kan skilja sig från våra fysiska butiker. I webbshoppen visas delar av vårt sortiment men vi fyller ständigt på med nya produkter. Om du inte hittar det du letar efter i webbshoppen, är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice eller besöka din närmaste Hallbergs Guld-butik.

 

Priser

Kampanjpriser och priser för tilläggstjänster kan skilja mellan webbshopen och våra fysiska butiker. Alla priser är i svenska kronor inklusive moms.

 

Erbjudanden och rabatter

Rabatterbjudanden gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden och rabatter kan skilja sig mellan webbshopen och våra fysiska butiker.

 

Betalning

Som kund kan du betala din beställning via Klarna AB (”Klarna”), org.nr. 556737-0431, genom Klarna och de alternativ som där erbjuds: fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning.

 

Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Betaltjänst utan vid behov, beroende av vilket betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig. När du är identifierad får du information från Klarna vilka betalningsalternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan variera från tid till annan.

 

Fakturorna skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från respektive koncepts e-handel. Fakturan gäller som kvitto på din order och i paketet skickas följesedel. Det fungerar som köpebevis (kvitto) tillsammans betald faktura.

 

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Betaltjänst godkänner du Idunas köpvillkor, denna integritetspolicy samt Klarna betaltjänsts användarvillkor och Klarnas användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas användarvillkor, se följande länk: Klarnas villkor.

 

För mer information om Klarna Betaltjänst, använd följande kontaktuppgifter: telefon 08-120 120 10, info@klarna.se eller på Klarnas hemsida, klarna.se. Vid kontakt med Klarna använd kundnummer och personnummer.

 

Produktvisning

Färgåtergivningen kan variera beroende på datorns skärminställning och vi kan därför inte garantera att färgen på våra produkter på nätet stämmer exakt med verkligheten.

 

Uppdatering av lagersaldo

Vårt lagersaldo uppdateras flera gånger om dagen. Vi reserverar oss för att lagersaldot kan avvika mellan uppdateringarna.

 

Åldersgräns

Hallbergs Guld ingår enbart avtal med myndiga personer. För att handla i Hallbergs Gulds webbshop måste du vara minst 18 år.

 

Tryckfel

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att avslå felaktiga ordrar.

 

Frakt

Fraktkostnaden är 39 kr inklusive moms.

 

Presentinslagning

Du kan få en eller flera varor inslagna. Bocka i rutan för presentinslagning innan du lägger varan i kundkorgen. Då slår vi in din vara så den är färdig att ge bort. Kostnaden för presentinslagning är 29 kr per vara.

 

LEVERANS MED POSTNORD

Varorna skickas med PostNord och hämtas hos PostNords uthämtningsställe. Paketet ligger kvar i 14 dagar. Ej uthämtat paket debiteras med en avgift på 150 kr. Leveransen aviseras via e-post eller SMS beroende på vilket alternativ du valde i kassan. Du behöver uppvisa en giltig legitimation för att hämta ut ditt paket hos ditt uthämtningsställe. Namnändring på paket är inte möjlig i efterhand.

Vi kan för närvarande endast leverera till kunder i Sverige.

 

Adressändring

Leverans sker endast till folkbokförd adress, ändring av leveransadress är inte möjlig.

 

Leveranstid

Beställningar skickas normalt från vårt lager dagen efter att din beställning är gjord. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. För varor märkta "beställningsvara" är normal leveranstid 5-15 arbetsdagar. Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas och du har rätt att häva köpet om leveranstiden inte kan hållas.

 

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar skickas det tillbaka till Hallbergs Guld. Du debiteras en avgift på 150 kr inklusive moms för frakt och omkostnader.

 

Skadade paket

Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Skulle en försändelse vara trasig eller skadad när du hämtar ut den, kontakta transportören. Saknas varor vid leveransen, vänligen kontakta vår kundservice.

Du står för transportrisken för de varor som du returnerar till oss.

 

Byten och returer

Hos Hallbergs Guld har du 30 dagars ångerrätt, från den dag du hämtat ut ditt paket. Hallbergs Guld tillämpar dessutom öppet köp i 30 dagar. För att varan ska kunna returneras måste den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd, hel och ren. Vissa av våra varor plomberas och plomberingen måste då vara kvar för att retur ska kunna godkännas.

De varor som du handlat i Hallbergs Gulds webbshop returneras till vårt lager i Varberg. Medföljande askar, förpackningar och tillbehör till varan ska också returneras i väsentligt oförändrat skick. Har du som kund använt varan/varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du dock skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen har medfört. Efter retur kontrollerar vi om varan har använts på ett sådant sätt och drar, om så är fallet, av kostnaden för värdeminskningen som användningen har medfört från det belopp som återbetalas. Vid en retur/reklamation tillbaka till oss står du för transportrisken. Använd dig av retursedeln som följer med ditt paket. Returen kostar 39 kr oavsett paketets storlek och vikt, summan dras automatiskt från beloppet vi betalar tillbaka till dig. Eventuell presentinslagning kan inte returneras eller återbetalas då denna tjänst anses som förbrukad.

Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker inom fem (5) bankdagar från det att Hallbergs Guld tagit emot och godkänt returen. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som vid köpet.

 

Kvalitetskontroll för smycken med diamanter 0,15 ct eller större

För smycken med diamanter som är 0,15 ct eller större sker en kvalitetskontroll innan returen kan godkännas.

 

Ingen bytes-, returrätt eller öppet köp för specialbeställda eller graverade varor

Presentkort, specialbeställda varor, ringar från Schalins, Flemming Uziel, graverade varor och rea-varor omfattas inte av bytesrätten eller öppet köp.

 

Byte av vara

Byte av en vara hanteras som en retur. Du returnerar varan enligt ovanstående information och gör en ny beställning i vår webbshop.

 

Reklamationer

Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer kan göras genom att kontakta kundservice på webbshop@hallbergsguld.se eller i våra fysiska butiker. Väljer du att kontakta kundservice informerar de dig om hur du ska gå tillväga för att skicka varan till oss. Returadressen framgår på returadress-lappen du får med din leverans. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Du har som konsument 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. Hallbergs Guld löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Väljer du i stället att kontakta en butik, ta med ditt kvitto eller din följesedel. Hallbergs Guld följer Allmäna Reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

 

Garanti

När du handlar hos oss får du alltid ett års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.

 

Dataskyddsförordningen - GDPR
Iduna AB i vilken guldkedjan ”Hallbergs Guld” ingår värnar vi om en hög nivå av skydd för våra kunders personliga integritet. GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen. Mycket är sig likt men kraven på hur företag får behandlar kunders personuppgifter skärps. Med anledning av GDPR har vi en integritetspolicy som mer utförligt beskriver hur vi sparar och analyserar personlig information. Något vi gör för att vår kommunikation ska vara så relevant och intressant som möjligt för våra kunder. För att ta del av vår integritetspolicy klicka på länken nedan.

 

Integritetspolicy

 

NYHETSBREV

Skriv in din e-postadress för att ta del av vårt nyhetsbrev där du får senaste nytt och erbjudanden


LOGGA IN